Medidas especiales en materia de suministros energéticos.

Y AHORA QUE HAGO CON LAS FACTURAS DE LUZ, AGUA Y GAS?


El Servicio de detección y reducción de la pobreza energética continúa sirviendo a la ciudadanía, para proteger y garantizar el derecho a los suministros de luz, agua y gas a los hogares que todas y todos tenemos.

La situación de pobreza energética que muchas familias sufrís continúa existiendo, y además ahora, debido a la precariedad que nos está llevando la situación, muchas familias pueden entrar en situación de vulnerabilidad. Y en esta época de confinamiento, los consumos energéticos aumentarán en muchos hogares debido a qué todas y todos estamos a casa. Esto lo tenemos que continuar protegiendo y previniendo.

Por este motivo, a pesar de que esté cerrada la atención presencial, hemos habilitado poder continuar dando el servicio mediante medios telemáticos.

Leeos las preguntas siguientes y os explicamos qué y cómo podéis hacer.

Ahora que estamos en casa, qué puedo hacer para reducir las facturas de los suministros? Cómo lo puedo hacer para pagar menos?

Las bonificaciones y los trámites que os ayudan a reducir las facturas continúan activos.

Y si además ahora tenéis más consumo y/o habéis perdido ingresos con la actual situación es muy importante que miremos las facturas y os asesoremos.

Nuestras asesoras estudiarán vuestras facturas y verán qué trámites se pueden hacer para reducirlas: cambios de potencia, discriminación horaria, cambio de compañía....

También comprobarán si cumplís los requisitos para solicitar bonificaciones. Y os podrán facilitar algunas claves nos vuestros hábitos diarios para que podáis reducir el consumo, y así, la factura.

Me han llegado avisos de impago, me pueden cortar los suministros?

La ley 24/2015 protege a las personas que se encuentran en situación de vulnerabilidad ante los cortes de suministros por impagos. Además en esta época de confinamiento, el estado ha prohibido los cortes durante el estado de alarma. Aun así, es importante que miremos vuestro caso y prevenimos de posibles cortes futuros. Desde el PAE podemos hacer un Informe para que estéis protegidos/desde los cortes de suministros.

Puedo pedir el Bono Social?

El Bono Social es una bonificación en factura que pueden pedir todas aquellas personas que cumplan ciertos requisitos: económicos y situación familiar. Nuestras asesoras os informarán de cuáles son para ver si podéis acceder.

Soy autónomo/a y los leus ingresos se han visto reducidos considerablemente, puedo pedir algún tipo de ayuda?

Si tus ingresos se han visto reducidos en un 75% o menos el mes anterior a la solicitud del bono social, y ahora los ingresos de toda vuestra unidad familiar cumplen los requisitos para acceder al Bono Social, puedes pedirlo.

En el PAE (Punto de Asesoramiento Energético) estudiaremos tu caso.

Tengo que renovar el BONO SOCIAL, como puedo hacerlo?

Si la vigencia de tu bono social finalizaba durante el estado de alarma o en los próximos meses, no te preocupes porque se ha prorrogado su vigencia automáticamente hasta el 15 de septiembre. Si tu situación continúa igual o ha empeorado, y continúas cumpliendo los requisitos, puedes renovarlo cuando haya pasado el estado de alarma. Nuestras asesoras te explicarán qué tienes que presentar y como. Y te haremos un asesoramiento completo para ver si podemos aplicar más herramientas que os ayuden a reducir la factura.

Tengo derecho a recibir alguna ayuda o bonificación a mis facturas de agua, electricidad o gas?

Contacta con el PAE y nuestras asesoras estudiarán vuestro caso y comprobarán si cumplís los requisitos establecidos por las compañías para poder beneficiaros de un descuento en factura y os podemos ayudar a solicitarlo.

Durante el confinamiento, me pueden cortar los suministros si tengo deuda con mi compañía suministradora?

El estado ha establecido que durante el estado de alarma no se podrán producir cortes de suministro por impago, y las compañías han emitido un comunicado que no cortarán durante la época de confinamiento. Aun así, es importante que miremos vuestro caso y prevenimos de posibles cortes futuros. Desde el PAE podemos hacer un Informe para que estéis protegidos/desde los cortes de suministros, según la Ley 24/2015 de protección de cortes para familias vulnerables, cumpliendo los requisitos que marca la ley. Nuestras asesoras estudiarán vuestro caso, y verán si también podéis acceder a bonificaciones y en otras claves para reducir la factura.

Puedo aplazar o fraccionar el pago de mis facturas?

Si, las compañías ofrecen el fraccionamiento de la deuda. En función de los requisitos de vulnerabilidad y el importe de vuestra deuda, se calculará el fraccionamiento. Contactáis con el PAE y nuestras asesoras estudiarán vuestro caso, os informarán de cómo hacerlo y os ayudarán. Además, estudiaremos el caso completo por si podéis acceder a bonificaciones y otras claves para reducir la factura.

Puedo ponerme en contacto con el PAE de Santa Coloma de Gramenet para resolver alguna duda relacionada con el pago de suministros?

Si, contacta con nosotros 93 385 94 56 y una asesora se posará en contacto con vosotros.
Puedo reducir mi consumo de electricidad, agua o gas?

Si, además de las bonificaciones en factura, existen claves en los hábitos de consumo diarios que nos pueden ayudar a reducir la factura.

Cuál es la hora más económica para poner la lavadora?

Hay un trámite que podéis solicitar, cualquier persona o familia, que es la discriminación horaria. La DH divide el día en 2 periodos, uno de los cuales tiene un descuento en tarifa del 50%. Contactáis con el PAE y nuestras asesoras estudiarán vuestro caso, os informarán de cómo hacerlo y os ayudarán a solicitarla.

Teléfono de atención a la pobreza energética: 93 385 94 56

 Horario de atención: de lunes a viernes de 9 a 14h y martes de 16 a 18h.

Mesures especials en matèria de subministraments energètics

I ARA QUÈ FAIG AMB LES FACTURES DE LLUM, AIGUA I GAS?

 El Servei de detecció i reducció de la pobresa energètica continua servint a la ciutadania, per tal de protegir i garantir el dret als subministraments de llum, aigua i gas a les llars que totes i tots tenim.

 La situació de pobresa energètica que moltes famílies patiu continua existint, i a més ara, degut a la precarietat que ens està portant la situació, moltes famílies poden entrar en situació de vulnerabilitat. I en aquesta època de confinament, els consums energètics augmentaran en moltes llars degut a què totes i tots estem a casa. Això ho hem de continuar protegint i prevenint.

 Per aquest motiu, tot i que estigui tancada l’atenció presencial, hem habilitat poder continuar donant el servei mitjançant mitjans telemàtics.

 Llegiu-vos les preguntes següents i us expliquem què i com podeu fer.

 Ara que estem a casa, què puc fer per reduir les factures dels subministraments? Com ho puc fer per pagar menys?

Les bonificacions i els tràmits que us ajuden a reduir les factures continuen actius. I si a més ara teniu més consum i/o heu perdut ingressos amb l’actual situació és molt important que mirem les factures i us assessorem.

 Les nostres assessores estudiaran les vostres factures i veuran quins tràmits es poden fer per reduir-les: canvis de potència, discriminació horària, canvi de companyia.... També comprovaran si acompliu els requisits per sol·licitar bonificacions. I us podran facilitar algunes claus ens els vostres hàbits diaris per a que pugueu reduir el consum, i així, la factura.

 M'han arribat avisos d'impagament, em poden tallar els subministraments?

La llei 24/2015 protegeix a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat davant els talls de subministraments per impagaments. A més en aquesta època de confinament, l’estat ha prohibit els talls durant l’estat d’alarma. Tot i així, és important que mirem el vostre cas i prevenim de possibles talls futurs. Des del PAE podem fer un Informe per a què estigueu protegits/des dels talls de subministraments.

 Puc demanar el Bo Social?

 

El Bo Social és una bonificació en factura que poden demanar totes aquelles persones que acompleixin certs requisits: econòmics i situació familiar. Les nostres assessores us informaran de quines són per veure si podeu accedir.

 Soc autònom/a i els leus ingressos s’han vist reduïts considerablement, puc demanar algun tipus d’ajut?

 

Si els teus ingressos s’han vist reduïts en un 75% o menys el mes anterior a la sol·licitud del bo social, i ara els ingressos de tota la vostra unitat familiar acompleixen els requisits per accedir al Bo Social, pots demanar-lo.

 Al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) estudiarem el teu cas.

 He de renovar el BO SOCIAL, com puc fer-ho?

Si la vigència del teu bo social finalitzava durant l’estat d’alarma o en els propers mesos, no et preocupis perquè s’ha prorrogat la seva vigència automàticament fins al 15 de setembre. Si la teva situació continua igual o ha empitjorat, i continues acomplint els requisits, pots renovar-lo quan hagi passat l’estat d’alarma. Les nostres assessores t’explicaran què has de presentar i com. I et farem un assessorament complet per veure si podem aplicar més eines que us ajudin a reduir la factura.

 Tinc dret a rebre algun ajut o bonificació a les meves factures d'aigua, electricitat o gas?

Contacta amb el PAE i les nostres assessores estudiaran el vostre cas i comprovaran si compliu els requisits establerts per les companyies per poder beneficiar-vos d’un descompte en factura i us podem ajudar a sol·licitar-lo.

 Durant el confinament, em poden tallar els subministraments si tinc deute amb la meva companyia subministradora?

L’estat ha establert que durant l’estat d’alarma no es podran produir talls de subministrament per impagament, i les companyies han emès un comunicat que no tallaran durant la època de confinament. Tot i així, és important que mirem el vostre cas i prevenim de possibles talls futurs. Des del PAE podem fer un Informe per a què estigueu protegits/des dels talls de subministraments, segons la Llei 24/2015 de protecció de talls per a famílies vulnerables, acomplint els requisits que marca la llei. Les nostres assessores estudiaran el vostre cas, i veuran si també podeu accedir a bonificacions i a altres claus per reduir la factura.

 Puc ajornar o fraccionar el pagament de les meves factures?

Si, les companyies ofereixen el fraccionament del deute. En funció dels requisits de vulnerabilitat  i l’import del vostre deute, es calcularà el fraccionament. Contacteu amb el PAE i les nostres assessores estudiaran el vostre cas, us informaran de com fer-ho i us ajudaran. A més estudiarem el cas complet per si podeu accedir a bonificacions i altres claus per reduir la factura.

 Puc posar-me en contacte amb el PAE de Santa Coloma de Gramenet per resoldre algun dubte relacionat amb el pagament de subministraments?

Si, contacta amb nosaltres 93 385 94 56 i una assessora es posarà en contacte amb vosaltres.

 Puc reduir el meu consum d’electricitat, aigua o gas?

Si, a més de les bonificacions en factura, existeixen claus en els hàbits de consum diaris que ens poden ajudar a reduir-lo, i així la factura. Contacta amb les nostres assessores, estudiaran el vostre cas i us explicaran com.

Contacteu amb nosaltres al telèfon 93 385 94 56 i una assessora en matèria de pobresa energètica us atendrà.

 Quina es la hora mes barata per posar la rentadora?

Hi ha un tràmit que podeu sol·licitar, qualsevol persona o família, que és la discriminació horària. La DH divideix el dia en 2 períodes, un dels quals té un descompte en tarifa del 50%. Contacteu amb el PAE i les nostres assessores estudiaran el vostre cas, us informaran de com fer-ho i us ajudaran a sol·licitar-la.

 Telèfon d’atenció a la pobresa energètica: 93 385 94 56

 

 Horari d’atenció: de dilluns a divendres de 9 a 14h i dimarts de 16 a 18h.