Skip to main content

Institut La Bastida

Centre d'Educació Secundària

On som i com contactar-nos 

16.La Bastida





Portes Obertes Virtuals de l'Institut La Bastida

Coneix l’institut en totes les seves dimensions: les instal·lacions i els espais, l'equip docent, el funcionament i la metodologia de treball amb l’alumnat.


El nostre centre

Un cop d'ull al nostre projecte educatiu

L’Institut La Bastida és un centre de titularitat pública amb una àmplia oferta educativa: ESO, Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà i de Grau Superior de Serveis a la Comunitat i d’Esports.

L’ESO i el Batxillerat es beneficien de la convivència amb els Cicles Formatius, que disposen d’espais singulars (sala de condicionament físic, teatre, cuina... i fan una part de les pràctiques avaluables dinamitzant activitats amb l’alumnat de primer a quart d’ESO). L’existència dels Cicles fa possible que el centre estigui obert tots els dies matí i tarda.

La convivència és un element central al nostre projecte educatiu. La Comissió de Convivència es reuneix diàriament per analitzar el funcionament diari i atendre les possibles incidències. Es prenen mesures seguint el principi de la proporcionalitat i la immediatesa i es cerca la implicació i la complicitat de les famílies per millorar la convivència a l’aula i al centre.

Actualment, treballem per Projectes a l’ESO, especialment a 1r i 2n, amb la implicació de la majoria de les matèries. Tractem de forma competencial temàtiques transversals que afecten l’alumnat i el seu entorn. Els eixos principals dels nostres projectes son la interculturalitat i la sostenibilitat mediambiental. Formem part de la Xarxa de Competències Bàsiques.

Projectes singulars del centre

Trets diferencials del projecte

Fa molts anys que participem en el programa Erasmus+, gràcies al qual cada any alumnat de cicles formatius del nostre centre fa estades en altres països de la Unió Europea. També fem intercanvis lingüístics a l’ESO i el Batxillerat.

Participem en el programa Centres per la convivència de l'Ajuntament de Santa Coloma.

Per aprofundir en el coneixement de l’anglès, fa anys que participem en el Global Scholars, programa de la fundació Bloomberg Philanthropies, que posa en contacte alumnat de tot el món per sensibilitzar sobre la ciutadania global.

A l’hora del pati dediquem molts recursos a dinamitzar activitats que fomentin la relació interpersonal: activitats esportives, jocs, tallers a la biblioteca, conversa en anglès, escacs...

Serveis complementaris

Què més fem amb la comunitat educativa?

  • A les tardes oferim tots els dies activitats extraescolars. Hi ha tallers d’estudi assistit, teatre, preparació per l’examen B1 i B2 de l’EOI, escacs, robòtica, etc.
  • S’ofereix un servei de transport escolar en autocar per a l’alumnat de primer cicle d’ESO per facilitar el desplaçament.