Escola Rosselló Pòrcel
Escola d'educació infantil i primària
On som i com contactar-nos
- Adreça: Rbla. Sant Sebastià, 92
- Telèfon: 93 392 24 05
- Correu electrònic: a8041180@xtec.cat
- Web del centre: https://agora.xtec.cat/escrosselloporcel
Portes Obertes Virtuals de l'Escola Rosselló Pòrcel
Coneix l’escola en totes les seves dimensions: les instal·lacions i els espais, l'equip docent, el funcionament i la metodologia de treball amb l’alumnat.
La nostra escola
Una ullada al projecte educatiu
La nostra escola va començar el curs 1983-84 a partir de les reivindicacions d’unes famílies que volien una escola en català, activa i participativa Aquest inici ha marcat l’evolució del nostre centre en quant a la participació de les famílies construint, tots junts, un projecte educatiu on l’infant és el protagonista del seu aprenentatge en un entorn d’escola inclusiva, acollidora i solidària.
Projectes singulars de l'escola
Trets diferencials del projecte educatiu
Com treballem?
Com a línia d’escola, confiem plenament en les capacitats dels infants. La nostra tasca com a mestres, és acompanyar-los en aquest descobriment del món, fomentant la seva curiositat i proporcionant-los els recursos necessaris per construir el seu coneixement a través de la investigació, la creativitat i les relacions personals.
- ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE A EDUCACIÓ INFANTIL: Són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes educatives i materials per experimentar, manipular, construir, inventar... els infants donen resposta als seus interessos i curiositats construint nous coneixements. Paral·lelament es treballa també l’aprenentatge entre iguals, el respecte i la tolerància.
- ESPAIS MATEMÀTICS A PRIMÀRIA: Des d’una metodologia comuna i activa i, mitjançant l’experimentació i la manipulació com a eixos principals, potenciem l’adquisició de les competències de l’àmbit matemàtic, respectant el ritme individual de cada nen/-a. A tota la Primària, es treballa a partir de quatre espais matemàtics: numeració i càlcul, mesures, geometria i robòtica.
- TEXT LLIURE I TALLER LITERARI: Es treballa de forma sistemàtica des de P-4 fins a 6è, sempre amb la intervenció de dos mestres que, de forma individualitzada, guien i acompanyen en el moment en que els nens/-es produeixen els seus textos.
- PROJECTES: L’escola està dins la Xarxa de Competències Bàsiques i tots els cursos treballen diferents projectes de forma interdisciplinar, global i cooperativa. Amb aquesta manera de treballar fomentem, sobretot, l’adquisició de coneixements competencials, potenciant l’esperit crític dels nostres alumnes i la seva autonomia i motivació.
- ELS PADRINS DE LECTURA: Els alumnes de cicle superior durant un trimestre fan de padrins de lectura dels nens i nenes de P5 i 1r. És una forma de fomentar la convivència i la cooperació entre cicles, millorar la competència lectora i educar en la responsabilitat i el compromís.
- TALLERS DE PLÀSTICA I PLÀSTICA EN ANGLÈS: Tant al cicle inicial com al mitjà, es fan tallers de plàstica on les famílies col·laboren durant algunes sessions al llarg del curs. Al cicle superior, per tal de millorar la competència en llengua anglesa, s’imparteix la plàstica en anglès.
- SORTIDES I COLÒNIES: Realitzem sortides relacionades amb el treball a l’aula i, cada any, fem colònies des de P4 fins a 6è. Aquestes activitats permeten als nostres alumnes viure experiències fora de l’escola enfortint les relacions amb els companys d’escola i els mestres.
Serveis complementaris
Què més fem amb la comunitat educativa?
- Menjador amb cuina pròpia i temps del migdia amb activitats i esbarjo.
- Activitats extraescolars i servei d’acollida matinal.
- AFA