CIVISME

L’Ajuntament apel·la a la complicitat de la ciutadania en la nova campanya de civisme ‘Tu poses la màgia’

Mantenir Santa Coloma neta costa gairebé 12 milions d'euros anuals, que es paguem entre tots els veïns i veïnes. Però amb aquesta inversió no n'hi ha prou, és imprescindible la implicació de la ciutadania de forma activa, per això s'ha engegat una nova campanya de sensibilització

L'alcaldessa, Núria Parlon, i la regidora de via pública, Ana Belén Moreno, presentant la nova campanya de civisme

Un camió escombra amb la imatge de la nova campanya de civisme

Santa Coloma de Gramenet, 19 de febrer de 2019.- Aquest migdia, a la  plaça de la Sagrada Família del barri de Singuerlín, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, acompanyada per la tinenta d’alcaldessa i regidora de Via pública, Ana Belén Moreno, ha presentat la nova campanya de civisme ‘Tu poses la màgia’, que apel·la directament a la corresponsabilitat i la complicitat de la ciutadania per tal de gaudir d’una població neta i agradable. ‘En una ciutat densament poblada com la nostra, on hi ha un ús intensiu de l’espai públic, el civisme és un motor fonamental de la bona convivència’, ha destacat l’alcaldessa, i ha afegit: ‘Mantenir Santa Coloma neta ens costa molts diners, gairebé 12 milions d’euros l’any, que paguem entre tots els veïns i veïnes. Però amb això no n’hi ha prou, és imprescindible la implicació de la ciutadania de forma activa’.

 

La campanya té com a objectiu combatre sobretot sis actituds incíviques, tot i que fa especial incidència en dues: els excrements i pipis de gossos, ja que aquesta és la queixa més repetida per la ciutadania, i la reducció i el reciclatge dels residus que es generen, perquè Santa Coloma continua sent dels darrers municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) pel que fa a l’índex de reciclatge de residus (durant el 2018 només s’ha reciclat el 20,5% del total dels residus recollits), tot i que aquesta és la ciutat de l’AMB que menys residus genera. La campanya també vol conscienciar sobre la importància de no abandonar mobles o trastos vells a la via pública, així com combatre el vandalisme contra el mobiliari urbà i les pintades, la brutícia als espais públics i els sorolls.

 

L’alcaldessa ha remarcat també que es continuaran aplicant sancions a les actituds incíviques que es detectin, però ha destacat que les sancions han de ser l’últim recurs i que aquesta campanya vol incidir en aconseguir la complicitat de tothom perquè no siguin necessàries les multes.

 

Tu poses la màgia

La millor manera de mantenir una ciutat neta és no embrutar-la, ja ho diu la dita popular: ‘No és més net qui més neteja sinó qui menys embruta’. La nova campanya parteix d’aquesta base, i sota el lema ‘Tu poses la màgia’, fa una crida a la ciutadania per fer ‘POP’ o fer desaparèixer tot el que no els hi agrada: papereres o cadires trencades, pintades, excrements i pipis de gossos, brutícia o mobles abandonats al mig de la vorera. Perquè tot això no s’esvaeix per art de màgia!

 

La campanya arranca avui i finalitzarà a mitjans d’abril, és de colors cridaners i constarà de diferents materials gràfics per captar l’atenció del veïnat, com un díptic, que es distribuirà per les bústies de tota Santa Coloma, o cartells que ja es poden veure als carrers, als autobusos, als vehicles municipals de neteja i als contenidors de recollida selectiva.

 

Campanya educativa

També es durà a terme una campanya educativa al carrer. Durant dues setmanes hi haurà monitors i monitores ambientals que s’aniran movent pels diferents barris de la ciutat, acompanyats de 2 inflables gegants amb forma de ‘caca’, per cridar l’atenció i posar de manifest els grans que són els petits descuits que embruten la ciutat. Es tracta d’una campanya molt visual, que busca també captar l’atenció dels més petits, que sovint són els que interpel·len als pares i mares i es converteixen en impulsors del civisme. 

 

Els i les educadores ambientals repartiran regals educatius entre el veïnat amb gossos: 5.000 ossos que contenen bosses per recollir excrements, 5.000 bidons per a portar aigua amb unes gotes de lleixiu i netejar el pipí dels gossos, i 5.000 mocadors canins, que permetran identificar a les mascotes de Santa Coloma que s’adhereixin a la campanya. Ells i els seus amos posaran la màgia en recollir els excrements canins, i es convertiran en ambaixadors del civisme.

 

Aquesta nova campanya de de civisme que posa en marxa l’Ajuntament de Santa Coloma es finança  amb una part de l’1% del pressupost anual que l’Ajuntament inverteix en la neteja de la ciutat, treball que fan les empreses CESPA, CLD i Fundació Tallers, i que per contracte s’ha de destinar a campanyes de sensibilització.

 

Per a més informació i/o contactes

Servei de Comunicació

Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

Dori Morillo / Elsa Blasco

93 462 40 13 / 660 294 800
morilloga@gramenet.cat

blascoce@gramenet.cat