Santa Coloma compta amb 27 espais cardioprotegits

Santa Coloma de Gramenet té nous desfibril·ladors. La CIBA, el Pavelló Nou, les oficines centrals de Grameimpuls a Can Xiquet, l'Escola de Restauració i el Centre d'Empreses Can Peixauet són els equipaments municipals que recentment s'han incorporat a la xarxa de cardioprotecció de la ciutat.

El mapa de cardioprotecció de la ciutat té cinc nous desfibril·ladors. L'Ajuntament n'ha instal·lat recentment a l’edifici de la CIBA (pg. Llorenç Serra, 64) i al Pavelló Nou (c. Mossèn Jacint Verdaguer, 22). Per la seva banda, l’empresa municipal Grameimpuls
també n’hi ha incorporat altres tres a les oficines centrals de Can Xiquet (c. Rafael Casanova, 40), a l’Escola de Restauració a Torribera, i al Centre d’Empreses Can Peixauet (av. Generalitat, 99).

Actualment, a Santa Coloma, aquesta tecnologia està present en 27 espais anomenats cardioprotegits, perquè estan preparats per actuar immediatament en cas que alguna persona pugui patir una aturada cardíaca, una de les primeres causes de mortalitat en la població.

Segons les dades actuals, un 30% dels afectats per infart agut de miocardi mor abans de ser atès en un hospital. Si la intervenció es produeix en el primer minut, la recuperació del ritme cardíac és del 90%. La seva utilització és senzilla, però des de l’Ajuntament la instal·lació dels desfibril·ladors s’ha acompanyat de cursos de formació d'agents socials en prevenció i actuació d'emergències.

 

Com s'ha de fer servir

Recomanacions a seguir si una persona necessita un desfibril·lador:

  • Trucar a urgències, al telèfon 112
  • Connectar els adhesius a l’aparell i posar-los al pit
  • Encendre el desfibril·lador semiautomàtic
  • I seguir-ne les instruccions, en format veu, que va donant la màquina