Les restriccions derivades de la segona onada de la pandèmia estan tenint un efecte demolidor en la nostra ciutat, a més de la situació sanitària, ens enfrontem a una situació on els diferents sectors i famílies estan tenint molts problemes econòmics i molts negocis fins i tot plantegen el tancament. La situació s'ha d'abordar des de totes les administracions i, per descomptat, ni la Generalitat ni el Govern central han estat a l'alçada, com demostren les dades sanitàries i econòmics en comparativa amb països de l'espai comú europeu.
Des del nostre Ajuntament vam ser capaços de consensuar entre tots els partits un pla econòmic i social per atendre la situació després de la primera onada, un acord que nosaltres valorem positiu, però insuficient, per això aquesta setmana hem anunciat en mitjans de comunicació que volem impulsar des de la oposició un pla de rescat econòmic i social per als sectors econòmics, culturals, socials, associatius i per a les famílies de la nostra ciutat.
Demanem ajudes directes, demanem que qui no ha tingut ingressos no hagi de pagar impostos fins al menys juny de 2021 i sol·licitem que es revisin totes aquestes despeses supèrflues i prescindibles en aquest moment per prioritzar la inversió en pal·liar aquesta crisi, acudint fins i tot a demanar préstecs si cal. Anem a exercir la nostra tasca de consens, però també de pressió a el govern local perquè actuï i, perquè actuï ja, no tenim temps per perdre, ens juguem la supervivència de molts negocis i entitats de la nostra ciutat. Al nostre entendre anem tard, però encara som a temps.