Els comerços de Família3 impulsen una campanya per donar suport als infants amb autisme a Santa Coloma

Aquesta iniciativa inclusiva es fa en el marc del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme (2 d’abril). A principis d’any va néixer Família3, un grup de comerciants del Districte 3, per cohesionar i donar visibilitat al comerç de barri.

El grup de comerciants Família3 ha impulsat una iniciativa inclusiva i compromesa amb els trastorns de l'espectre autista (TEA) a la ciutat, coincidint amb el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, el 2 d'abril. Han dissenyat pictogrames específics per als comerços, que indiquen com actuar en cas de trobar un infant perdut. Així, els establiments serveixen de refugi, l’infant pot lliurar una identificació al comerciant, i aquest pot contactar amb la policia per garantir-ne la seguretat.
 
Esther, de Chimpum Ideas, ha estat l'encarregada de dissenyar i imprimir aquests pictogrames, mentre que Jesús Domínguez, community manager i dinamitzador comercial, ha iniciat una campanya de promoció a xarxes, portant la proposta més enllà del Districte 3 i fent-la extensiva a tota Santa Coloma. Així, es busca construir una ciutat més inclusiva de manera transversal i gratuïta per a tots els comerços que vulguin sumar-s'hi.
 
A més, també s'ofereix als establiments interessats un pictograma bàsic identificatiu del seu tipus de comerç, per facilitar que els infants amb TEA puguin reconèixer més fàcilment on entren i reduir així possibles experiències traumàtiques en situacions com tallar-se els cabells, entre d’altres.
 
Qualsevol comerç de Santa Coloma de Gramenet que vulgui adherir-se a aquesta campanya pot fer-ho gratuïtament contactant al telèfon 651 009 342, fins i tot després del 2 d'abril. Tot i que aquesta iniciativa està enfocada a Santa Coloma, ja hi ha hagut interès per part de dos comerços de Barcelona i un de Badalona, als quals també s'han facilitat els pictogrames.
 
Neix Família3
 
A principis d'aquest any es va constituir el grup de comerciants Família3, format per establiments dels barris del Districte 3 de Santa Coloma de Gramenet: Singuerlín, Can Calvet, Can Franquesa, Guinardera, Oliveres i Serra de Marina. Aquest grup té com a objectiu cohesionar i donar visibilitat al comerç del barri a través del perfil d'Instagram Família3.
 
La iniciativa sorgeix a partir de l'èxit d'altres grups similars impulsats pel community manager i dinamitzador comercial Jesús Domínguez, conegut com a "Chus Dovi", als barris del Fondo i Llatí, que han obtingut molt bons resultats partint d'un pressupost zero.
 
Durant la primera reunió de Família3, entre les diferents propostes plantejades, va sorgir la idea d'impulsar una campanya al voltant del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, una realitat propera a molts comerciants del districte. Alguns tenen fills o coneguts que assisteixen al CEE Josep Sol, ubicat també al Districte 3. Una comerciant explicava que els nens i nenes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) poden perdre's amb facilitat. Per això, es van dissenyar la campanya de pictogrames específics per als comerços.
 
A banda d’aquesta iniciativa, el 2 d'abril, coincidint amb el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, Chimpum Ideas (avinguda Catalunya, 36) organitzarà una activitat especial amb contacontes i un taller temàtic de manualitats relacionat amb el TEA.